شرایط استخدام منشی چیست؟

 استخدام‌ منشی به چه صورت است؟

چالش های مختلفی مانند جلب رضایت مدیران و از طرفی راضی نگه داشتن  مراجعه کنندگان، هماهنگی با محیط کار از نظر اجتماعی و فرهنگی و.. از جمله چالش هایی هستند که یک منشی با آنها روبرو می شود. فردی که برای استخدام مراجعه می کند باید توانایی بالایی داشته باشد تا این چالش ها را پشت سر بگذراند. اکثر مدیران به دنبال استخدام افرادی هستند که توانایی لازم همچون موارد زیر را را داشته باشند:
 (بیشتر بخوانید: Essential Secretary Duties)

  • آشنایی با قوانین اداری 
  • آشنایی با اتوماسیون 
  • آشنایی با کامپیوتر 
  • آشنایی با نامه نگاری اداری 
  • تایپ کردن 
  • اصول گزارش نویسی 
  • آشنایی با ورد و اکسس
  • آداب لباس پوشیدن در محیط کاری

برخی نیز بر روی جنسیت فرد (زن یا مرد بودن) یا پیر و جوان بودن تاکید زیادی دارند.
استخدام‌ منشی که آشنایی به امور اداری و دفتری داشته باشد از مهمترین دغدغه‌های مدیران است به همین سبب است که آگهی‌های مختلفی در این زمینه منتشر می‌کنند و به دنبال فردی با تجربه در این‌ زمینه هستند. استخدام منشی مطب، شرکت، سازمان‌های مختلف اداری و دولتی، دفاتر خرد و کلان و .. از جمله موقعیت‌های شغلی است که یک منشی می‌تواند برای آنها رزومه ارسال کند. هر مرکز که اقدام به استخدام می‌‌کند دارای یکسری قوانین خاص است که منشی باید تابع این قوانین باشد و از آنها پیروی کند. ممکن است ساعات کاری مختلفی را لازم باشد در دفتر یا مطب بماند و با افراد مختلفی در ارتباط باشد. مکانی مانند مطب‌های شخصی گاهی منشی ممکن است تا پاسی از شب را در مطب بماند و این شرایط را بپذیرد.
به طور معمول منشی با افراد مختلفی با فرهنگ های متنوع روبرو است در برخی از مواقع با یک فرد عصبانی روبرو می شود باید توانایی صحبت و برخورد مناسب با این شخص را داشته باشد. دایره لغات کلماتش را بالا ببرد و توانایی های اجتماعی خود را به کار ببندد تا اوضاع را آرام کند. همه این موارد برای استخدام‌ منشی در نظر گرفته می شود.

منبع: جهان نیوز

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

11 مهارت اصلی که برای یک طراح لباس حرفه ای نیاز است

شرح وظایف و مسئولیت های مهندس معمار

بررسی مهارت ها و وظایف مهندس نرم افزار حرفه ای