مهماندار هواپیما کیست و چه وظایفی دارد؟
ایمنی سفر و رضایت مسافران در هواپیما و قطار یکی از اولویتهای مهم شرکتهای هوایی و ریلی است که بر اعتبار شرکتها نیز تاثیرگذار است. برای آنکه یک سفر با ایمنی کامل و رضایت مسافران انجام بگیرد، عوامل زیادی دخیل است. در کنار عوامل فنی که قطعا در جای خود مهم هستند، خدمه باتجربه از جمله مهمانداران میتوانند نقش مهمی در این زمینه داشته باشند. یک مهماندار هواپیما و قطار وظایف زیادی دارد و باید قدرت توانایی با شرایط بحرانی سفر از جمله توانایی واکنش سریع و مناسب را بلد باشد.
در این مطلب قصد داریم شما را با وظایف اصلی و فرعی مهماندار هواپیما و قطار آشنا کنیم.
برخی از وظایف اصلی مهماندار هواپیما و قطار شامل موارد زیر میباشد:
- برخورد با شرایط اضطراری
- تهیه روزنامه، مجلات و سرگرمی برای مسافران
- اطمینان از پیاده شدن ایمن مسافران در پایان سفر و بررسی اینکه هیچ چمدانی در کمدهای بالای سر هواپیما یا
- کابینهای قطار باقی نمانده است.
- تهیه گزارش کتبی پس از اتمام سفر، این مورد معمولا در رابطه با وظایف مهماندار هواپیما بیشتر به چشم میخورد
وظایف فرعی مهماندار قطار یا هواپیما:
- شرکت در جلسات توجیهی قبل از آغاز حرکت هواپیما و یا قطار که معمولا برای دریافت اطلاعات لازم برای هر سفر انجام میشود.
- بازرسی تجهیزات اضطراری قبل از حرکت، از جمله بررسی تجهیزات ایمنی، اطمینان از تمیز و مرتب بودن هواپیما و قطار
- اطمینان از آماده بودن تمام مسافران برای سفر
- کمک به مسافران که خدمات ویژهای نیاز دارند مانند کودکان کوچک یا سالمندان
- پاسخگویی به مسافران و نظارت بر رفتارهای مشکوک هواپیما یا قطار
- در مواقع اضطراری، کمک به مسافران در مکانیابی و استفاده از تجهیزات ایمنی، اطفاء حریق و هدایت آنان به تخلیه
- گزارش هرگونه مشکل ایمنی یا پزشکی که در حین سفر اتفاق میافتد
نظرات
ارسال یک نظر