وظایف کارشناس کنترل کیفیت چیست؟
بازرسان کنترل کیفیت کیفیت، مواد یا محصولات ورودی و خروجی یک شرکت و همچنین مراحل تولید را بررسی می کنند. این کار شامل وظایفی مانند اجرای تست ها، ثبت عیوب، تجزیه و تحلیل محصولات و نظارت بر رویه ها است.
- جهت مشاهده آگهی های استخدام کارشناس کنترل کیفیت در کاریابی ایران استخدام کلیک نمایید.
کارشناس کنترل کیفیت ممکن است از مکانهای مختلف، از خطوط مونتاژ گرفته تا آزمایشگاهها یا بخش کنترل کیفیت کار کنند. این ممکن است شامل ساعت های طولانی ایستادن در یک زمان باشد، بسته به مکان.
اکثر بازرسان کنترل کیفیت به طور تمام وقت کار می کنند، با این حال، ممکن است برخی از آنها مجبور باشند عصرها یا آخر هفته ها یا اضافه کاری برای رعایت مهلت های تولید کار کنند. این شغل برای افرادی که به جزئیات توجه دارند، دارای استعداد ریاضی و دارای مهارت های فنی هستند، مناسب است.
در ادامه به بررسی وظایف کارشناس کنترل کیفیت میپردازیم:
- تهیه و اجرای سیاستها و رویه های تضمین کیفیت
- انجام بازرسیهای معمول و تستهای کیفیت
- شناسایی و حل مشکلات گردش کار و تولید
- اطمینان از رعایت استانداردها و مقررات ایمنی
- رسیدگی و گفتگو در مورد مسائل و راهکارهای پیشنهادی با مافوق
- مستندسازی فعالیتهای تضمین کیفیت و ایجاد گزارشهای حسابرسی
- ارائه توصیههایی برای بهبود
- ایجاد مواد آموزشی و دستورالعملهای عملیاتی
- تطبیق و تفسیر استانداردهای تضمین کیفیت شرکت
- رسیدگی به شکایات و بررسی عدم انطباق از طریق سوابق و سیستمهای ردیابی، از جمله علت اصلی و اقدامات اصلاحی
- مستندسازی فعالیتهای تضمین کیفیت با گزارش و ممیزی داخلی
- توسعه استانداردهای جدید برای تولید و طراحی، با بهبود در صورت نیاز و ایجاد پروتکلهای آزمایشی برای پیاده سازی در تمام خطوط خدمات
- شناسایی نیازهای آموزشی
- آموزش مداوم در مورد راهحلها، فن آوری و مهارتهای جدید
- بررسی و رسیدگی به مسئولیتهای روزانه و ماهانه
- برنامه ریزی، اجرا و نظارت بر بازرسی و آزمایش محصول ورودی و خروجی برای تایید انطباق کیفیت با مشخصات و محصولات با کیفیت
- کمک به عملیات و عملکرد محلی کیفیت در ردیابی، مستندسازی و گزارش سطوح کیفیت و همچنین CSR، اهداف زیست محیطی و بهداشت و ایمنی.
- توسعه یا به روزرسانی شکایات و روشهای بازرسی شرکت برای اطمینان از ضبط و بررسی و همچنین مستندسازی مناسب شکایات
- نظارت بر رویههای مدیریت ریسک و حفظ و تجزیه و تحلیل گزارشهای مشکلات برای شناسایی و گزارش مشکلات تکراری به مدیریت و توسعه محصول
- ارائه آموزش و پشتیبانی به تیم تضمین کیفیت در مورد سیستمها، خط مشیها، رویهها و فرآیندهای اصلی
نظرات
ارسال یک نظر