چرا نیروهای کار استعفا میدهند؟ (بررسی دلایل استعفا)

استعفا یعنی چه و دلایل استعفا کدام اند؟

بر اساس مطلبی از بلاگ ایران استخدام استعفا یعنی یک نیروی کار شخصا و به صورت داوطلبانه شغل فعلی خودش را ترک می‌کند. زمانی که شغل خود را ترک میکنید، تمامی مسئولیت‌های شغلی‌ از دوش شما برداشته می‌شود، به علاوه شما تمامی مزایایی که در موقعیت شغلی‌تان داشتید را از دست میدهید. همان طور که واضح است، منظورمان حقوق، بیمه، خدمات درمانی و سایر مزایا میبشد.

جهت مشاهده بروز ترین فرصت های شغلی در سایت ایران استخدام کلیک نمایید.


بررسی دلایل استعفا

استعفا دادن افراد از موقعیت های شغلی دلایل متفاوتی میتواند داشته باشد. در ادامه به بررسی این دلایل میپردازیم:

مطلب مرتبط: دلایل استعفا و ترک کار کدام اند؟

  • موقعیت شغلی بهتر و جدید

یکی از اصلی‌ترین دلایل و بهانه برای استعفا از کار، پیدا کردن موقعیت شغلی جدید و تغییر شغل است. وقتی صحبت از موقعیت شغلی بهتر می‌شود منظورمان حقوق بیشتر، شرایط کاری بهتر و البته مزایای بهتر است. البته پیشنهاد ما به شما این است که قبل از استعفا از شرایط شغل جدیدتان مطمئن شوید. همچنین تنها در صورتی استعفانامه خودتان را ارسال کنید که پیشنهاد کاری قطعی دریافت کرده‌اید.

  • سرمایه گذاری بر روی مهارت‌های فردی و توسعه قابلیت‌ها

یکی دیگر از دلایل استعفا دنبال کردن فرصت‌های آموزشی و توسعه مهارت‌های فردی به منظور پیشرفت شغلی است. در چنین شرایطی بجای اینکه نصفه و نیمه هم به کارتان برسید و هم برای آموزش خودتان وقت بگذارید می‌توانید از کارتان به صورت موقت استعفا دهید. البته برخی از شرکت‌ها این امکان را به شما می‌دهند تا مدتی مرخصی بدون حقوق بگیرید و بعد از اتمام دوره‌ها به کارتان بازگردید.

  • مهاجرت به یک شهر یا کشور دیگر

زمانی که قصد مهاجرت به یک شهر یا کشور دیگر را داشته باشید مجبورید از کار فعلی‌تان استعفا دهید، مگر اینکه شرکت و مجموعه شما شعبه دیگری در مقصد جدیدتان داشته باشد، یا اینکه شانسی برای دورکاری داشته باشید. اگر که مشتاقید حتی بعد از جابجایی هم در شغل فعلی‌تان فعالیت کنید بهتر است که با کارشناسان و متخصصین نیروی انسانی مشورت کنید تا ببینید امکان دورکاری برایتان فراهم است یا خیر.

شما به یک بهانه برای استعفا از کار نیاز ندارید، بلکه باید یک دلیل منطقی داشته باشید، دلیلی که تاثیرات منفی بر روی زندگی و سلامت کاری شما خواهد داشت. فراموش نکنید این فرآیند عواقب خودش را دارد.

منبع: انواع استعفا کدام اند؟

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

11 مهارت اصلی که برای یک طراح لباس حرفه ای نیاز است

فروشندگی مناسب چه کسانیست؟ (بررسی تیپ های شخصیتی)

بررسی مهارت ها و وظایف مهندس نرم افزار حرفه ای