معرفی مهارت های کارشناس تولید محتوا (2 مهارت کلیدی)

بر اساس مطلبی از بلاگ ایران استخدام، امروزه تولید محتوا نقش بسیار مهمی در پیشرفت و پیشبرد کسب و کار ها دارد. کارشناس تولید محتوا برای کانال‌های دیجیتالی، مانند وب‌سایت‌ها و رسانه‌های اجتماعی، محتوایی تولید و ارائه می‌کند که کاربر نهایی یا مخاطب خاصی را هدف قرار می‌دهد.

جهت مشاهده آگهی های استخدام کارشناس تولید محتوا در سایت ایران استخدام کلیک نمایید.

سازندگان محتوا می توانند مطالب مختلفی را ایجاد کنند، از وبلاگ ها، گزارش های خبری، تصاویر و ویدئوها گرفته تا محتوای صوتی، ایمیل ها و به روز رسانی های رسانه های اجتماعی و ...

 

در این مطلب میخواهیم شما را با 2 مهارت اصلی کارشناس تولید محتوا آشنا نماییم:

مهارت های کارشناس تولید محتوا

 قدرت نویسندگی:

قدرت نویسندگی مهمترین ویژگی برای این شغل است. یک کارشناس تولید محتوا، فارغ از مدرک و سطح تحصیلات خود باید قادر به نوشتن مطالب جذاب، با رعایت تمام نکات ویرایشی و نگارشی باشد. به طور کلی مدرک دانشگاهی می‌تواند امتیاز خوبی برای نویسندگی باشد، به خصوص برای محتواهایی که جنبه تخصصی دارد. در میان تحصیل‌کردگان دانشگاهی، رشته‌های ارتباطات، روزنامه‌نگاری، روابط عمومی، ادبیات فارسی، تبلیغات و بازاریابی و مترجمی زبان انگلیسی نسبت به سایر رشته‌ها ممکن است سررشته بیشتری در تولید محتوا داشته باشند.

با این حال جالب است بدانید بسیاری از تولیدکنندگان محتوا فاقد مدرک دانشگاهی هستند و حتی برخی از شرکت‌ها، افرادی را ترجیح می‌دهند که دارای مدرک دبیرستان یا نوعی تجربه معادل با آن هستند. در کل آنچه که مهم است قدرت نویسندگی است و برخی از افراد بدون مدرک دانشگاهی نیز گویی برای نویسندگی متولد شده‌اند، بنابراین اگر مدرک ندارید، این موضوع به معنای عدم مجوز برای فعالیت در این حیطه نیست؛ زیرا بخش مهمی از کار مربوط به تجربه و استعداد شماست. از طرفی بسیاری از تولیدکنندگان محتوا به عنوان کارآموز یا کارآموز از راه دور شروع به کار می‌کنند، بنابراین برای کسب مدرک یا طی کردن دوره‌های آموزشی هیچ وقت دیر نیست.

تجربه:

گذشته از قدرت نویسندگی، تجربه کار نیز امتیاز خوبی است. تجربه هم متاثر از فعالیت‌های مستمر شما در این زمینه است و هم مربوط به فعالیت شما در محیط کار و تولیدکنندگان محتوا معمولاً با تیمی از نویسندگان برای تولید محتوای سرمقاله برای وب سایت‌ها، روزنامه‌ها، مجلات یا محتوای وب کار می‌کنند. برخی در اتاق‌های خبر کار می‌کنند، در حالی که برخی دیگر ممکن است بر ویژگی‌هایی مانند مقاله‌های ویدئویی یا عکس تمرکز کنند. مهم نیست کجا کار می‌کنید، تجربه ضروری است. بسیاری از مشاغل به تجربه نویسندگی گسترده یا حداقل یک یا دو سال کار در این زمینه نیاز دارند. مدرک دانشگاهی ممکن است برای مشاغل اتاق خبر ضروری باشد، اما مشاغل تولید محتوا اغلب نیازی به آموزش رسمی روزنامه نگاری ندارند.

منبع: https://iranestekhdam.ir/blog/

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

11 مهارت اصلی که برای یک طراح لباس حرفه ای نیاز است

شرح وظایف و مسئولیت های مهندس معمار

فروشندگی مناسب چه کسانیست؟ (بررسی تیپ های شخصیتی)