فروشندگی مناسب چه کسانیست؟ (بررسی تیپ های شخصیتی)
نمایندگان فروش و فروشندگان اصلی ترین نقطه تماس بین یک کسب و کار و مشتریان آن هستند. نمایندگان فروش اطمینان حاصل می کنند که مشتریان فعلی محصولات و خدمات مناسب را دارند، بازارهای جدید و سرنخ های مشتری را شناسایی می کنند و مشتریان احتمالی را معرفی می کنند.
فروشندگی مناسب چه کسانیست؟
مطابق با آزمون MBTI تیپ شخصیتی فروشندگان با الگوهای ESFJ، ESTP، ENTJ، INTJ، ISTP مطابقت دارد.
تیپ شخصیتی ESFJ مایرز- بریگز برای متخصصان پس از فروش و مدیران در نظر گرفته میشود. یک ESFJ برای کمک به دیگران انگیزه دارد. این فرد به سرعت متوجه می شود که شخص دیگری نیاز دارد و هر کاری برای تامین آن انجام می دهد و تمام تلاش خود را برای دستیابی به بهترین نتایج به کار می گیرد.
فروشندهای که دارای تیپ شخصیتی ESTP است، برای پروژههای کوتاهمدت بسیار مفید است – مانند جذب مشتری جدید یا بستن قرارداد فروش پس از اینکه دیگران مقدمات کار را فراهم کردند.
تیپ شخصیتی ENTJ در مورد کسانی است که به عنوان رهبر متولد شدهاند و در فروش نتیجهمحور هستند. یک فروشنده ENTJ آماده است تا یک بازی طولانی را انجام دهد و برای پایان موفقیت آمیز پیشروی کند.
اگرچه افراد با تیپ شخصیتی INTJ به طور ذاتی مستقل هستند، اما در پیروی از یک رهبر مشکلی ندارند. این تیپ شخصیتی زمانی که وظیفه ارائه دیدگاههای توضیحی یا ارتباطی را بر عهده دارد، بهترین عملکرد را دارد.
هنگامی که مشکلاتی در استراتژی فروش یک شرکت ایجاد میشود، وجود یک ISTP در تیم بسیار کمک کننده است، زیرا انعطافپذیری این تیپ شخصیتی سازگاری با موقعیتهای مختلف را آسان میکند.
چند توصیه برای فروش بهتر
- به سوالات مشتری پاسخ دهید و در مورد محصولات مشاوره دهید.
- با مشتریان رو در رو و آنلاین ارتباط برقرار کنید تا کالاهای خود را بازاریابی کنید و کسب و کار خود را توسعه دهید.
- یک وب سایت برای فروش آنلاین و تبلیغات کالاهای خود داشته باشید.
نظرات
ارسال یک نظر