شخصیت های مناسب شغل کارشناس ارتباط با مشتری CRM

مدیر ارتباط با مشتری کسی است که در سازمان های مختلف ارتباط بین سازمان و مشتریانش را بهبود می بخشد.

وظیفه اصلی مدیر CRM این است که دائماً به دنبال راه هایی برای درک بهتر نیازها و خواسته های مشتریان با هدف کمک به شرکت در ارائه کالاها و خدمات میباشد. همچنین هرگونه مشکل مشتری را پیگیری می‌کنند و راه‌هایی را طراحی می‌کنند تا آنها را در آینده برطرف کنند.

اما در پاسخ به این سوال که شغل کارشناس ارتباط با مشتری مناسب چه کسانیست؟ باید بگوییم فردی که مشخصه های شخصیتی زیر را دارد، میتواند به عنوان کارشناس ارتباط با مشتری CRM استخدام شود. 
جهت مشاهده بروز ترین آگهی های استخدام کارشناس ارتباط با مشتری کلیک نمایید.


  • هوش هیجانی

یکی از مهارت‌های اصلی مورد نیاز برای کارشناس ارتباط با مشتری، داشتن هوش هیجانی برای تعامل بهتر با مشتری است. به عنوان یک کارشناس ارتباط با مشتری، هر چه زودتر وارد تعامل شوید، بهتر است! این شایستگی را می‌توان تحت عنوان چتر «هوش عاطفی» تعریف کرد و از طریق یک سری ویژگی‌های شخصیتی توسعه یافته ارائه کرد.

وقتی یک نماینده پشتیبانی بتواند همدلی صمیمانه خود با مشتری ناامید را نشان دهد، حتی فقط با تکرار مشکل موجود هم می‌تواند به آرام کردن مشتری (مشتری احساس می‌کند شنیده می‌شود) و هم رضایت او (مشتری در ناامیدی خود احساس اعتبار می‌کند) کمک کند.

  • برون گرایی

کسانی که مثبت، صمیمیت و نزدیکی را از خود نشان می‌دهند، به احتمال زیاد کاندیدای ایده آل برای CRM خواهند بود. این افراد معمولا کسانی هستند که در موقعیت‌های اجتماعی پیشرفت می‌کنند و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا به طور یکپارچه در تیم گسترده‌تر ادغام شوند.

همچنین، آنها احتمالاً پذیرای ایده‌های جدید و مشتاق پذیرش روش‌های بهبود یافته کار هستند. این نگرش فرصتی را برای کارشناسان فراهم می‌کند تا با اشتیاق از مفاهیم تازه دفاع کنند.

با این حال، استخدام کنندگان باید با احتیاط عمل کنند. برونگراها به دلیل ماهیت تکانشی خود، گاهی اوقات می‌توانند تصمیمات عجولانه بگیرند یا ساده‌انگارانه به وظایف یا پروژه‌های خاصی متعهد شوند. درونگراها به احتمال زیاد در رویکرد خود روشمندتر هستند اما کمتر در مورد عملکرد اصلی نقش ارائه می‌دهند.

  • توجه

درگیر شدن در مؤلفه‌های چندگانه پرس و جو با مشتری، تعاملات کارآمدی را ایجاد می‌کند و اصالت خاصی را به رویکرد آنها ارائه می‌دهد. توجه اغلب یک عنصر برجسته برای ترمیم و بازیابی رابطه با مشتری است. توجه به توانایی گوش دادن به مشتری نیز ارتباط دارد. توانایی گوش دادن واقعی به مشتریان برای ارائه خدمات عالی به دلایلی بسیار مهم است. نه تنها توجه به تجربیات تک تک مشتریان مهم است، بلکه توجه به بازخوردهایی که به طور کلی دریافت می‌کنید نیز مهم است.

  • صبر

توانایی انتظار، گوش دادن و پردازش اطلاعات در این بخش بسیار مهم است. کارشناسان شایسته ارتباط میان راحتی مشتری و افزایش فروش و عملکرد رضایت را درک خواهند کرد. از این گذشته، مشتریانی که به پشتیبانی مراجعه می‌کنند اغلب گیج و ناامید هستند. شنیدن و رفتار با صبر و حوصله به مشتریان کمک می‌کند تا احساس کنند که می‌خواهید ناامیدی فعلی آنها را کاهش دهید. بستن هر چه سریعتر تعاملات با مشتریان کافی نیست. تیم شما باید برای گوش دادن و درک کامل مشکلات و نیازهای هر مشتری وقت بگذارد.

در کنار این ویژگی‌های شخصیتی می‌توان برخی از ویژگی‌های مشترک شغلی همچون نظم، تعهد، مسئولیت‌پذیری و… را نیز اضافه کرد.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

11 مهارت اصلی که برای یک طراح لباس حرفه ای نیاز است

شرح وظایف و مسئولیت های مهندس معمار

فروشندگی مناسب چه کسانیست؟ (بررسی تیپ های شخصیتی)