بررسی وظایف بازاریاب و ویزیتور و تفاوت آن ها
بررسی تفاوت های بازاریاب و ویزیتور
در این مقاله ضمن بررسی تفاوت های ویزیتور و بازاریاب به معرفی وظایف هر یک از این عناوین شغلی می پردازیم.
تفاوت ویزیتور با بازاریاب چیست؟
امروزه دو عنوان شغلی ویزیتور و بازاریاب در موارد بسیاری بجای هم بکار می روند اما جالب است بدانید ویزیتورها به نوعی نماینده فروش شرکت ها هستند اما بازاریاب افرادی هستند که در حوزه گسترش مشاغل و آموزش بازاریابی فعالیت می کنند. در هنگام درج عنوان های شغلی ممکن است بسیاری از کارفرما ها بجای استخدام ویزیتور از واژه بازاریاب استفاده کنند یا بلعکس که در این موارد با مطالعه شرح وظایف به درک صحیحی از فرصت شغل دست خواهید یافت.
وظایف بازاریاب یا ویزیتور چیست؟
حرفه بازاریابی به صورت دورکاری و حضوری قابل اجرا است. اما به طورکلی یک بازاریاب حرفه ای برای افزایش بازدهی یک کسب و کار باید مهارت هایی از جمله موارد زیر را کسب کند.
- فن بیان قوی و برقراری ارتباط با مشتریان
- تبلیغات موثر در مکان های مناسب
- توانایی حفظ بازار با ارائه استدلال های منطقی
- توانایی جذب و حفظ مشتریان
- توانایی ارائه محصولات و خدمات یک شرکت به بهترین شیوه
- بررسی و مقایسه محصولات مشابه با محصولات شرکت مورد نظر
بازاریاب ها اساسا برای داشتن یک رزومه کاری قوی باید دارای تجربیات و اطلاعات زیادی در حوزه بازریابی و ویزیتوری باشند. به عنوان مثال یک شرکت مواد غذایی برای فروش محصولات خود نیاز به استخدام بازاریاب مواد غذایی دارد تا به بالاترین میزان سود حاصل از فروش محصولات دست یابد.
در چنین موقعیتی یک ویزیتور یا بازاریاب حرفه ای وظیفه دارد اطلاعات کاملی درخصوص کالاهایی که قصد فروش آن ها را دارد تهیه نموده و همچنین محصولات مشابه را شناسایی کرده تا هنگام ارائه محصولات به مشتریان بتواند به راحتی به مقایسه میان کالا مورد نظر و نمونه های مشابه بپردازید.
در واقع یک ویزیتور یا بازاریاب حرفه ای علاوه بر قدرت بیان عالی باید از اعتماد به نفس بالا برخوردار باشد تا بتواند هنگام مشاوره محصول، مشتریان را جهت خرید کالاها ترغیب کند.
نظرات
ارسال یک نظر