کارشناس صادرات چه وظایفی دارد؟

 کارشناس صادرات کیست؟

بخش مهمی از عملکرد کسب و کار آنها بر پایه صادرات تعریف می‌شود. به عبارتی اگر صادرات یک کسب و کار متوقف شود، آن کسب و کار حتما متحمل شکست خواهد شد. وقتی صحبت از صادرات می‌شود، بسیاری تصور می‌کنند که با یک پروسه آسان مواجه هستند. اما برخلاف این تصور، صادرات نیز قوانین خاص خود را دارد و مستلزم به کار بستن مکانیسم‌هایی برای ارتقا است.

کارشناس صادرات مسئولیت مدیریت فروش و معاملات خارجی یک شرکت را بر عهده دارد. وظیفه آنها نظارت بر کیفیت محصولات برای اطمینان از رعایت استانداردهای صادراتی، مدیریت کاغذبازی، انجام تحقیق و تجزیه و تحلیل، استفاده از روش های مقرون به صرفه، تأیید اسناد، تهیه گزارش پیشرفت و ارتباط با طرف های خارجی مانند توزیع کنندگان و مقامات گمرکی است.

 یک متخصص صادرات باید برای هر گونه مشکل یا درگیری فعال و هوشیار باشد و آنها را به سرعت و کارآمد حل کند.

وظایف کارشناس صادرات

  • تهیه اسناد صادراتی، اسناد حمل و نقل و قراردادهای مرتبط
  • آگاهی از الزامات اسناد، شرایط پرداخت قابل قبول و نحوه حمل و نقل برای کشورهای تعیین شده
  • معرفی محصولات و فروش آن به مشتریان با استفاده از ارتباطات تلفنی و ایمیلی، محصولات شرکت
  • خدمات‌رسانی به همه مشتریان اختصاص داده شده و تلاش برای حل مشکلات مربوط به صادرات
  • تحقیق در مورد فرصت‌ها و مسائل مربوط به صادرات
  • تهیه و اجرای یک برنامه فروش هفتگی برای تکمیل اهداف منطقه و شرکت تهیه
  • گزارش از اطلاعات بازار در رابطه با فعالیت فعلی فروش محصولات شرکت
  • ارائه توصیه برای منطقه اختصاص داده شده در زمینه های قیمت گذاری، اعتبار، تحویل، حداقل‌ها و تبلیغات
  • جمع آوری نیازهای دائمی و تبلیغاتی را ز بازارها با پیروی از دستورالعمل‌های بازاریابی جهانی
  • کسب اطمینان از پیش‌بینی‌های تجاری قابل اعتماد برای جهانی و تامین‌کنندگان در مهلت تعیین‌شده

منبع: مجله ایران استخدام

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

11 مهارت اصلی که برای یک طراح لباس حرفه ای نیاز است

فروشندگی مناسب چه کسانیست؟ (بررسی تیپ های شخصیتی)

بررسی مهارت ها و وظایف مهندس نرم افزار حرفه ای